Proiect
didactic
Data:
Unitatea de învățământ:
Școala
gimnazială „Ștefan Bârsănescu”, Iași
Clasa:
a IV- a A
Propunător:
Savin Cristina
Aria curriculară:
Matematică și Științe
ale naturii
Disciplina:
Matematică
Unitatea de învățare:Împărțirea numerelor naturale în concentrul 0 -1000000;
Subiectul lecției: Împărțirea
unui număr natural la un număr de două cifre;
Tipul lecției:
Consolidare
Scopul lecției:
Consolidarea deprinderii de a efectua operații
de împărțire a unui număr
natural la un număr de două cifre;
Competențe
specifice:
2.5.
Efectuarea de împărțiri la numere de
o cifră sau de două cifre în concentrul 0 – 1000000;
2.5.4.Utilizarea în calcul a unor
proprietăți ale împărțirii;
2.5.10. Efectuarea probei operației
de împărțire;
2.5.11. Rezolvarea de exerciții
cu operațiile cunoscute,
respectând ordinea efectuării operațiilor
și
semnificația parantezelor (numai
paranteze rotunde și pătrate);
5.3. Rezolvarea de probleme cu
operațiile aritmetice
studiate, în concentrul 0 – 1 000 000.
Obiective operaționale:
O1: să
efectueze operații de împărțire
cu numerele naturale de la 0 – 1 000 000;
O2:
să calculeze exerciţiile respectând ordinea efectuării operațiilor
într-un exercițiu cu paranteze;
O3:
să rezolve exercițiile și
problemele, cu operațiile cunoscute,
respectând ordinea efectuării operațiilor;
O4:
să completeze tabelul cu calculele din culegere;
O5:
să scrie numărul potrivit pentru a rezolva exercițiile
de pe „steluță”.
Strategia didactică:
1. Metode
și
procedee:conversația,
explicația,calcul mintal,exercițiul;
2. Mijloace
didactice:tablă, marker,fişă de lucru, caiete,
manual, culegere;
3. Forme
de organizare:frontal, individual;
4. Resurse
umane: 27 de elevi;
5. Resurse
temporale: 50 de minute.
Bibliografie:
1. Maior,
Aurel; Călugăriță, Angelica; Maior,
Elena; (2006), Matematică – manual pentru clasa a IV-a, Editura: Aramis,
București;
2. Petrovici,
Constantin; (2014), Didactica matematicii pentru învățământul
primar, Editura: Polirom, Iași;
3. Programa
școlară
pentru disciplina Matematică, clasele a
III-a și a IV-a; (2014),
București;
Foarte util proiectul didactic
RăspundețiȘtergere