Proiect
didactic
Data:
Unitatea de învățământ:
Școala
gimnazială „Ștefan
Bârsănescu”, Iași
Clasa:
a III- a D
Propunător:
Savin Cristina
Aria curriculară:
Limbă şi comunicare
Disciplina:
Limba şi literatura română
Unitatea de învățare:
Feerie de
iarnă
Subiectul lecției: „Iarna” de
Vasile Alecsandri
Tipul lecției:
însuşire de
noi cunoştinţe
Scopul lecției:
: Dezvoltarea capacităţii de receptare a
unui mesaj transmis prin intermediul unui text liric
Competențe
specifice:
1.2.1.
explicarea sensului cuvântului prin mijloace verbale și nonverbale pornind de
la contextul audiat;
1.3. Sesizarea
unor regularități ale limbii prin raportare la mesaje audiate;
1.5.
Manifestarea unei atitudini deschise față de comunicare în condițiile
neînțelegerii
mesajului audiat.
Obiective operaționale:
O1: să
citească corect, coerent, conştient versurile poeziei respectând intonaţia
sugerată de semnele de punctuaţie şi de conţinutul de idei;
O2: să
identifice cuvintele necunoscute din text;
O3:
să valorifice în construcţii proprii cuvintele noi şi expresiile deosebite din
text, alcătuind scurte enunţuri;
O4: să precizeze tipul de text căruia îi
aparţine poezia Iarna, stabilind principalele caracteristici ale acestui text;
O5:
să identifice imaginile vizuale şi auditive din text;
O6:
să stabilească rima şi măsura versurilor din poezie;
O7: să utilizeze cuvintele date pentru a
construi comparaţii şi personificări.
Strategia didactică:
Metode
și
procedee: conversația,
explicația,
exerciţiul; lectura explicativă; ciorchinele; observaţia.
Mijloace
didactice: manual, tablă, marker, caietul
elevului, fişa de lucru.
Forme
de organizare: frontală, individuală;
Resurse
umane: 33 de elevi;
Resurse
temporale: 50 de minute.
Bibliografie:
1. MECTS
- Programa școlară pentru disciplina
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ CLASELE a
III-a – a IV-a; (2014), București;
2.
Gabriela
Bărbulescu, Daniela Beşliu, Metodica predării limbii şi literaturii române în
învăţământul primar, Ed. Corint, 2009
3. C.
Iordăchescu , Să dezlegăm tainele textelor literare- clasa a-IV-a, Ed Carminis,
2006
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu